• יו"ר החברה: ד"ר עידו לוריא
  • מזכ"ל: ד"ר אילן טל
  • גזברית: ד"ר אנג'לה דרניקוב
  • חברי ועד: פרופ' חגי חרמש
  • ד"ר מיכל רפפורט
  • ד"ר סעיד מוחמד מוסא
חדשות

ההכנסות מהעלאת מס הבריאות יועברו לחיזוק מערך בריאות הנפש

האוצר מבקש להעלות את מס הבריאות החל מינואר 2025, ב-0.15% מההכנסה, כך שיעמוד על 5.15% | כמיליארד שקל שתניב העלאת המס יועברו למערכת בריאות הנפש, אליה מיועדים בסה"כ 1.4 מיליארד שקל

מס בריאות. איולסטרציה

ועדת הבריאות של הכנסת דנה אתמול (ב') בבקשת האוצר להעלות את מס הבריאות החל מינואר 2025, ב-0.15% מההכנסה כך שיעמוד על 5.15%. הכוונה היא להעביר את ההכנסות מתוספת זו, המוערכת בכמיליארד שקל, למערך בריאות הנפש. מנכ"ל משרד הבריאות אמר בדיון כי ההגדלה הנדרשת במס הבריאות נעשתה בתיאום של האוצר עם משרדו.

במסגרת הצעת החוק, מבקשים להעלות את מס הבריאות המופחת לבעלי שכר נמוך, כחלק הבסיסי של ההכנסה, שעומד כיום על 3.1%, ל-3.25%.

החלטה בנושא כבר עכשיו תאפשר להיערך עם תקציב ייעודי למערכת בריאות הנפש לשנה הבאה. מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אמר בדיון כי המציאות הקשה שנוצרה בארץ מאז פרוץ המלחמה בעזה והצורך להיערכות להתלקחות מערכה בצפון, הצריכה היערכות, תשומת לב ותקציב ייעודי לבריאות הנפש, לנפגעים ובני משפחותיהם, למפונים ולכוחות ההצלה.

בר סימן טוב פירט את תכנית בריאות הנפש שמכין המשרד וכן את תכנית השיקום הפיזי והנפשי, שבמסגרתה יפתחו שני מרכזי שיקום במרכזים הרפואיים הדסה הר הצופים בירושלים ומרכז רפואי צפון, פוריה, בטבריה. עוד סיפר מנכ"ל משרד הבריאות על היערכות למיגון התקפות סייבר עוינות, על הטיפול במפונים ובשבים לביתם.

דניאל פדון, רכז רווחה וביטוח לאומי באגף התקציבים של משרד האוצר, ציין כי כמיליארד שקל שתניב העלאת המס יועברו למערכת בריאות הנפש, אליה מיועדים בסה"כ 1.4 מיליארד שקל. עוד צוין כי ההעלאה תאפשר הנעה מיידית של הרחבת מערך בריאות הנפש בבתי החולים, בקופות החולים ובעמותות העוסקות בכך, כולל גיוס פסיכולוגים, פסיכיאטרים ועובדים סוציאליים.

נריה שטאובר, מנהלת אגף הכלכלה במשרד הבריאות, ציינה כי הגדלת התמיכה לקופות החולים בתחום בריאות הנפש תעמוד השנה על 400 אלף שקל ובשנה הבאה תוכפל ל-800 אלף שקל.

בתום הדיון אמר יו"ר הוועדה, חה"כ יוני משריקי, כי "אסור שהעלאה זו תבוא על חשבון השתתפות המדינה בתקציב סל הבריאות. נוודא שתוספת תקציבית זו מהעלאת המס תגיע לצורכי בריאות הנפש". הוא דרש ממשרדי הבריאות והאוצר להגיש תכנית מסודרת כיצד הסכום שיתווסף יוקדש למערכת בריאות הנפש.

נושאים קשורים:  מערך בריאות הנפש,  מס בריאות,  משה בר סימן טוב,  חדשות,  משרד האוצר
תגובות