ישראל במלחמה

תרופות לחטופים הועברו במבצע של המשפחות והאיחוד האירופאי

משלוח התרופות לחטופים הסובלים ממחלות כרוניות נכנס ביוזמה של בני המשפחות ובסיוע מתנדבים לרצועת עזה כבר בסוף נובמבר | השבוע נמצאו אריזות התרופות סגורות בבית חולים בחאן יונס

חייל צה"ל מציג את אריזות התרופות עם תמונות ושמות החטופים עליהן. צילום: דובר צה"ל

מבצע העברת תרופות לחטופים על ידי משפחות מקיבוץ ניר עוז החל יום לאחר המתקפה, ביום א', שמונה באוקטובר, ובמסגרתו יצאו כמה משלוחי תרופות. אריזות התרופות נמצאו השבוע על ידי צה"ל בבית החולים נאסר בחאן יונס כשהן סגורות, עם תמונותיהם ושמותיהם של החטופים מניר עוז בעברית, ערבית ואנגלית. כך דיווח אמש (א') ירון אברהם בחדשות 12.

רותם קופר, בנם של נורית ועמירם קופר שנחטפו מקיבוץ ניר עוז, היה בין המשתתפים במבצע המיוחד להעברת עשרות ארגזי תרופות לחטופים. קופר אינו מתגורר בישראל אך הגיע מיד ארצה. "הבנו שיקירינו, אוכלוסיה מבוגרת עם צרכים לתרופות כרוניות, נחטפה וחלקם אף צריכים תרופות מצילות חיים. אריה זלמנוביץ' בן ה-86 לא שרד את השבי רק בגלל שלא קיבל את האוכל המיוחד שהיה צריך", סיפר קופר.

על פי הדיווח, בשמונה לאוקטובר פתחו אנשי ניר עוז קבוצת ווטסאפ בשם "תרופות לחטופים" והחלו לגבש את רשימות התרופות לחולים הכרוניים, בתחילה לחטופים מניר עוז ולאחר מכן לשאר החטופים.

הרשימה, שלהכנתה סייעו ארבעה בתי חולים, הועברה לגורמים רפואיים ברצועת עזה ביום ג' באותו השבוע. רכישת התרופות בוצעה בגרמניה וברומניה, המשפחות רתמו את נציגי האיחוד האירופאי למשימה ומשרד החוץ עודכן אך לא היה מעורב ביוזמה.

משלוח התרופות הראשון נכנס דרך אל עריש במצרים לרצועת עזה בסוף חודש נובמבר והמשלוח השני נכנס בסוף דצמבר. המשלוחים הועברו באמצעות מטוסי הסיוע ההומניטרי של האיחוד האירופאי. בנוסף לתרופות לחטופים הועברו תרופות ומכשירי דיאליזה לילדים פלסטינים.

רותם קופר, שאמו שוחררה מהשבי ואביו עדיין מוחזק בשבי החמאס, סיפר: "נפשות טובות פעלו - חלק מהשמות אני לא יכול לציין. העלינו הודעות ברשתות החברתיות וביקשנו מכל מי שיכול לעזור. התחילו ליצור קשר. מדובר בגורמים ובאנשים רבים לאורך השרשרת, כולל האיחוד האירופאי ודן סובוביץ', ראש המטה להחזרת החטופים באירופה. דיברנו על היוזמה עם גל הירש (הממונה מטעם הממשלה על הטיפול בנושא החטופים והנעדרים) ועם מטה המשפחות להחזרת החטופים. לא הסתרנו אותה מאף אחד וגם דיברנו עם גורמים צבאיים.

"פעלנו כאילו אין מחר, לא עצרנו בשום מצב. לא ידענו אם נצליח. המטרה היתה שהמשלוח יגיע לבית חולים ושחמאס יוכל לקחת משם תרופות אם הוא ירצה. עכשיו נוכחנו לדעת שצה"ל הגיע לבית החולים נאסר ושם נמצאו התרופות".

נושאים קשורים:  חטופים,  סיוע הומניטרי,  האיחוד האירופאי,  צה"ל,  ישראל במלחמה,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
19.02.2024, 19:40

Old news
עכשיו ברור שמעולם לא הגיע לחטופים.

אנונימי/ת
19.02.2024, 20:11

ברכות לצבא המוסרי ביותר בעולם.
מוסרי. רק לא ליהודים.

הייתם צריכים להעלות את עזה באדי להבות ב8/10 אבל החלטתם שיש בלתי מעורבים.