• יו"ר החברה: פרופ' רן בליצר
  • משנה ליו"ר החברה: מלי קושא
  • גזברית: ד״ר לילך צולר
  • מזכיר: ד״ר מוטי חיימי
הסטוריז של DoctorsOnly:
ישראל במלחמה

מאמצי הסברה מתוך מחלקת השיקום בהדסה

נציגי תקשורת זרה פגשו חיילים מטופלים במחלקת השיקום בהדסה הר הצופים | ״כאן רואים באמת את תוצאות המלחמה. אבל כאן מתחילה גם תקווה״, אמרה אחת מהן

צילום: דוברות הדסה

ביקור מיוחד של צוותי התקשורת הזרה מרחבי העולם התקיים השבוע בהדסה הר הצופים. הנהלת בית החולים, בשיתוף יחידת דובר צה״ל, לשכת העיתונות הממשלתית (לע״מ) ומשרד החוץ, הזמינו קבוצת עיתונאים זרים לסיור במחלקת השיקום וחשיפת טכנולוגיות המשמשות בשיקום חיילי צה״ל ואזרחים שנפצעו במלחמה. ד״ר תמר אלרם, מנהלת בית החולים הציגה בפני העיתונאים הזרים את הטיפול הממושך במחלקת השיקום ואת האתגרים עימם מתמודדים הפצועים מהמלחמה לאורך שבועות ארוכים.

העיתונאים, מצרפת, יפן, קוריאה, גרמניה, אנגליה ומדינות נוספות, ביקרו גם במרכז השיקום החדש שיפתח בשבועות הקרובים ויאפשר טיפול בפי ארבעה יותר מטופלים. במחלקת השיקום הם שוחחו עם שני חיילים מטופלים, נחשפו לנסיבות פציעותיהם בקרב ולטיפולים שעברו בהדסה עד כה - משלב הניתוחים ועד האימונים האינטנסיביים בפיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק ושחייה טיפולית במטרה להשיב את היכולות שאיבדו בפציעות הקשות.

״כאן רואים באמת את תוצאות המלחמה, אבל כאן מתחילה גם תקווה״, אמרה עיתונאית מצרפת שתיעדה את הלוחמים בפעילות בפיזיותרפיה והביעה התעניינות רבה בתהליך ובליווי הרגשי הנלווה לטיפול הפיזי.

בביקור שמעו העיתונאים הזרים תדרוך עיתונאי מפי אל״מ אוליבייה רפאוביץ', דובר צה"ל בעיתונות הזרה, שדן באירועים האחרונים תוך הסברת הפרספקטיבה הצבאית והשיקולים האסטרטגיים של ישראל. לאחריו, שמעו מדובר משרד החוץ, ליאור חייט, סקירה של ההקשר הגיאופוליטי הרחב והמצב הנוכחי בישראל, שתשמש אותם בסיקורים שלהם את המלחמה.

ד״ר תמר אלרם, מנהלת בית החולים הדסה הר הצופים אמרה כי חשיבות הביקור היא בהעברת מסרים ברורים וחד משמעיים, על ידי כל הגורמים המשתתפים. "עיתונאים שהדיווחים שלהם מועברים לכל העולם, קיבלו פה מידע באופן ישיר. המפגש עם החיילים המטופלים בהדסה ועם הצוות המטפל, הוסיף בוודאי להתרשמות שלהם וכולי תקווה כי זה ישפיע על הסיקור העיתונאי בהמשך״.

נושאים קשורים:  שיקום,  הדסה הר הצופים,  ד"ר תמר אלרם,  ישראל במלחמה,  חדשות
תגובות
05.01.2024, 15:41

כל הכבוד. הצלחתכם הצלחתנו