ישראל במלחמה

התייצב מצבה של אלמה אברהם ששוחררה משבי החמאס

לאחר ששהתה 50 יום בשבי ללא טיפול רפואי למחלות הרקע שלה ואושפזה במצב קריטי בטיפול נמרץ ב"סורוקה", המטופלת בת ה-84 מתאוששת

פרופ' מוטי קליין, מנהל המחלקה לטיפול נמרץ כללי ב"סורוקה". "אנחנו אופטימיים". צילום: דוברות ביה"ח

מצבה של אלמה אברהם בת ה-84, ששוחררה משבי החמאס בפעימה הרביעית, התייצב. כך עדכן אמש (ג') המרכז הרפואי סורוקה, לשם הובהלה ביום א' במסוק. אברהם, חברת קיבוץ ניר עוז, היתה בשבי החמאס במשך 50 יום. מצבה בעת החטיפה היה מיוצב והיא נטלה תרופות על בסיס קבוע בשל מחלות רקע רבות מהן סבלה.

אברהם פונתה ל"סורוקה" במצב קשה מאד והוגדרה "בסכנה מיידית לחייה", כשכל המדדים החיוניים - רמת ההכרה, דופק, לחץ דם וטמפרטורת גוף - היו נמוכים באופן קיצוני. מדדים אלה ובדיקות מעבדה מיידיות אוששו את ההבנה שמצבה נגרם, ככל הנראה, כתוצאה מאי קבלת אותן תרופות חיוניות.

בני משפחתה של אברהם פנו בליווי של המערך הרפואי של מטה מאבק משפחות החטופים לנציגת הצלב האדום בישראל עם התרופות של אמם, אולם שם סירבו לקבל את התרופות עבורה.

הטיפול המיידי להצלת חייה הוחל במחלקה לרפואה דחופה ומיד בהמשך במחלקה לטיפול נמרץ כללי. במשך למעלה מיממה היתה שרויה בחוסר הכרה במצב קשה מאוד כשהיא מונשמת ומקבלת תמיכה למערכות הגוף שקרסו.

פרופ' מוטי קליין, מנהל המחלקה לטיפול נמרץ כללי ב"סורוקה", אמר כי הוא שמח לבשר שחל שיפור במצבה. "היא בהכרה, היא נושמת בכוחות עצמה ואינה נזקקת לאותה רמת תמיכה לה היא נזקקה עם הגעתה. היא מגיבה יפה לטיפול שניתן לה ומתאוששת".

עוד עדכן פרופ' קליין כי למרות השיפור במצבה, היא עדיין זקוקה להמשך ניטור ומעקב במסגרת המחלקה לטיפול נמרץ. "אנחנו אופטימיים ונעשה הכל כדי למצות כל אפשרות להביא להמשך התאוששותה של אלמה", אמר.

ב"סורוקה" מאושפזת גם מיה רגב, בת 21, שנותחה ברגלה לאחר שהועברה לבית החולים בשבת האחרונה, כאשר שוחררה משבי החמאס בפעימה השנייה.

מיה הגיעה עם פציעה מורכבת ברגלה השמאלית כתוצאה מירי של מחבלי החמאס בעת שהיתה במסיבה ברעים עם אחיה איתי. עם הגעתה, הועברה לחדר הטראומה במלר״ד בית החולים, עברה הערכה רפואית מקיפה ומצבה הוגדר בינוני. היא מלווה על ידי צוות רב מקצועי בהובלת ד"ר אופירה אזולאי, רופאה בכירה מהמלר״ד והעובדת הסוציאלית דפנה גרוס.

מ"סורוקה" נמסר אתמול כי "מספר שעות לאחר הגעתה עברה ניתוח שבו טיפלנו בכל מרכיבי פציעתה, ייצבנו את מצב הגפה וקיבענו את השברים. ככל הנראה, בשל הפציעה המורכבת יהיה צורך בביצוע ניתוחים נוספים כדי להמשיך ולטפל בשבר המורכב וצפוי לה תהליך שיקום משמעותי. אנו מלווים את מאיה לכל אורך התהליך, הן בטיפול פציעתה הגופנית והן בתמיכה ובטיפול רגשי על מנת לסייע לה להתמודד עם החוויה המטלטלת שעברה ועם הדרך שעוד צפויה לה".

נושאים קשורים:  חמאס,  חטופים,  אלמה אברהם,  סורוקה,  פרופ' מוטי קליין,  ישראל במלחמה,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
29.11.2023, 19:08

התרופה החיונית- תירוקסין.