• יו"ר החברה: ד"ר עידו לוריא
  • מזכ"ל: ד"ר אילן טל
  • גזברית: ד"ר אנג'לה דרניקוב
  • חברי ועד: פרופ' חגי חרמש
  • ד"ר מיכל רפפורט
  • ד"ר סעיד מוחמד מוסא
חדשות

מחלוקת על תמחור גרייה מוחית לסובלים מדיכאון חמור

משרד הבריאות עדכן את תעריף התמחור בטיפול בגרייה מוחית, קופות החולים מסרבות לשלם ומאות מטופלים חדלו לקבלו בבתי החולים

גירוי מוחי, במסגרת המחקר בחולי פרקינסון ב"איכילוב". צילום ארכיון: "איכילוב"

קופות החולים מסרבות לשלם, בתת תמחור, עבור טיפול בגרייה מוחית עבור חולים הסובלים מדיכאון חמור ובכמה בתי החולים הפסיקו לספקו. הוויכוח על תמחור הטיפול יעבור בדיקה מחודשת במשרד הבריאות, כך דיווח בסוף השבוע (ה') אדיר ינקו ב-ynet.

לפי הדיווח, עקב הוויכוח על תמחור הטיפול, מאות מטופלים חדלו לקבלו. תלונה בנושא הזה העביר למשרד הבריאות ד"ר כפיר פפר, מנהל היחידה לגרייה מוחית במרכז לבריאות הנפש לב השרון.

גרייה מוחית (Deep TMS) ניתנת באמצעות קסדה וגורמת לפחות תופעות לוואי לעומת טיפול בנזעי חשמל הגורם לכאבי ראש, בלבול והפרעות בזיכרון. בגרייה מוחית הגירוי החשמלי ממוקד לאזורי מוח מסוימים כדי לשפר את פעילותם ולהקל על תסמיני הדיכאון. הטיפול נכנס לסל התרופות, אך בתחילת יוני עדכן משרד הבריאות את תעריף התמחור שלו, למורת רוחם של בתי החולים. אין זו הפעם הראשונה שמתעוררת מחלוקת בין קופות החולים, בתי החולים ומשרד הבריאות לאחר שהמשרד קבע תמחור חדש להליך כלשהו.

בחוזר משרד הבריאות המסדיר את מתן הגרייה המוחית צוין שהיא מיועדת לבני 21 ומעלה עם דיכאון חמור שלא הגיבו לשתי תרופות נוגדות דיכאון שניתנו להם, או שקיימות מגבלות כמו תופעות לוואי או חוסר סבילות לחלופות הטיפול האחרות.

משרד הבריאות מסר בתגובה כי "תמחור גרייה מוחית מגנטית נקבע תוך היוועצות עם גורמי מקצוע קליניים וכלכליים מבתי החולים, קופות החולים ואיגודים מקצועיים. לאחר פרסום התמחור, בית חולים אחד בלבד הציג את טענותיו. הן נבדקות ובמידת הצורך משרד הבריאות ימליץ לוועדת המחירים לדון מחדש בתמחור ולבצע בו תיקון".

נושאים קשורים:  גרייה מוחית,  טיפול בדיכאון,  חדשות,  משרד הבריאות
תגובות