חדשות

קופות החולים נדרשו להכליל מימון תרומת ביצית מחו"ל גם לגברים

משרד הבריאות פנה לקופות החולים בבקשה להכניס לביטוחים המשלימים מימון לתרומת ביצית מחו"ל כחלק מהליך הפונדקאות שאושר לגברים ולזוגות חד מיניים

שר הבריאות ניצן הורוביץ. צילום: נעם ריבקין פנטון/ פלאש 90

משרד הבריאות פנה אתמול (ג') לקופות החולים בבקשה להכניס לביטוחים המשלימים שלהן גם מימון לתרומת ביצית מחו"ל לגברים, בדומה למימון הניתן כיום לנשים שזקוקות לתרומת ביצית מחו"ל לצורך טיפולי הפריה חוץ גופית. המהלך זוכה גם לתמיכת שר הבריאות ניצן הורוביץ. כך דיווחה הבוקר מיטל יסעור בית אור ב"ישראל היום". הפנייה באה בעקבות התיקון בחוק המאפשר לגברים ולזוגות חד-מיניים להיעזר בשירותי פונדקאות.

חיים חן לוי, מנהל תחום פיקוח ובקרה באגף לפיקוח על קופות החולים במשרד הבריאות, שהעביר את הפנייה הזאת לקופות, כתב: "יש לבחון הרחבה של הכיסוי למימון תרומת ביצית מחו"ל גם עבור גברים הנדרשים לכך כחלק מהליך פונדקאות אותו הם מבצעים. זאת, לרבות משמעויות כלכליות והשלכות משפטיות על כיסויים אחרים שניתנים במסגרת השב"ן".

הכיסוי עבור תרומת ביצית לנשים בטיפולי פוריות, במסגרת הביטוחים המשלימים, עומד על כ־2,000 דולר. אך זה מימון חלקי להליך שעלותו מגיעה עד לכ־25 אלף שקל. כיסוי כזה יתבקשו כעת הקופות לתת גם לגברים בהליך פונדקאות. תרומת ביצית היא חלק מכל הליך הפונדקאות בארץ, שעלותו מוערכת ב־250 אלף שקל. בקופות החולים עדיין לא נבדקו המשמעויות הכלכליות של הכללת נושא זה במסגרת הביטוח המשלים (שב"ן).

לפני חודש פורסם חוזר מנכ"ל משרד הבריאות המסדיר את הליך הפונדקאות לגברים. הסכם פונדקאות בין גבר או זוג גברים לבין אישה שתשמש פונדקאית מצריך אישור ועדה מטעם משרד הבריאות. שר הבריאות הורוביץ הגיב: "אחרי המהלך ההיסטורי בשוויון בפונדקאות, ממשיכים להטמיע את עקרון השוויון בכל מערכת הבריאות הישראלית. זכאות למבוטחים בהליך פונדקאות צריכה להינתן גם לגברים הנמצאים בהליך זהה".

נושאים קשורים:  פונדקאות,  ביטוחים משלימים,  קופות חולים,  תרומת ביצית,  משרד הבריאות,  חדשות
תגובות
02.02.2022, 11:55

במקום תרומות ביצים צריכים לאפשר פוליגמיה, גבר יוכל להתחתן עם יותר מאשה אחד אז לא צריך להתעסק עם תרומות ביצים דביליות. יהודים טיפשים תלמדו איך להתרבות אצל בדואים!!! לשם הוקמה מדינת ישראל, צריכים חוקים נוצרים??? ליהודי תמיד הייתה זכות להתחתן עם יותר מאישה אחד . רב גרשום המתנצר, הכניס את הלכה על מונוגמיה, את עצמות שלו צריכים להוציא מקבר שכלבים יוכלו אתם , "הרב" הזה גרם נזק בלתי נמדד לעם היהודי. ומדינת ישראל עם מנהיגים טיפשים ופחדנים הכניסו את החוק המונוגמיה.

03.02.2022, 06:51

122 מתים אתמול מקורונה, והגולם שהועמד בראש משרד הבריאות משחק עם ביציות.
בושה.

אנונימי/ת
03.02.2022, 08:17

לשני הרופאים המכובדים שמגיבים ממערכת העיכול במקום ממערכת העצבים המרכזית.
דב: איך בדיוק פוליגמיה יכולה לסייע למישהי שאין לה ביציות פוריות? יותר מכך, דווקא ההצעה שלך לגבי פוליגמיה תגביר את הביקוש לביציות ופונקאיות משום שיוותרו גברים שלא ימצאו נשים כפרטנריות להתרבות.
טליה: ראשית יש עוד עניינים לטפל בהם חוץ מקורונה. שנית, בהעדר חיסון ספציפי לזן הזה (צפוי להיות רק במרס) אין שום דבר שניתן לעשות מבחינה רפואית כדי לבלום את המגיפה. הדבר היחיד זה הגבלות חמורות (סגירת מקומות עבודה, בתי ספר וכו) ולשם כך יש צורך בהסכמה רחבה של משרדי ממשלה שונים (אוצר חינוך ועוד). אז מה את בדיוק רוצה מהורוביץ?