חדשות

שביתת הרופאים הופסקה בעקבות ההסלמה במצב הבטחוני

על רקע ירי הרקטות לישראל הורו בהסתדרות הרפואית לסיים את שביתת האזהרה 12 שעות מוקדם מהמתוכנן | האוצר זימן את נציגי הרופאים לפגישת מו"מ

שביתת הרופאים בבית החולים העמק. צילום: הר"י

12 שעות מוקדם מהמתוכנן, ההסתדרות הרפואית הפסיקה אמש (ב') את שביתת האזהרה בבתי החולים והמרפאות על רקע ההסלמה הבטחונית. מוקדם יותר הודיע יו"ר הר"י, פרופ' ציון חגי, כי ההסתדרות תקיים מחר (ד') פגישת מו"מ עם נציגי האוצר בנושא ביטול הקיצוצים במערכת הבריאות.

"אנחנו נעתרים להזמנת משרד האוצר לקיים פגישת מו"מ ביום רביעי הקרוב ומצרים על כך שנאלצנו להפעיל את נשק השביתה רק כדי שזה יקרה", מסר פרופ' חגי. לדבריו, "יש לקוות שהפגישה הצפויה תכלול את הגורמים הבכירים והמוסמכים באוצר על מנת לקדם פתרונות ראויים, שיובילו לא רק לביטול הקיצוצים והגזירות, אלא למה שהמערכת הזו זקוקה לה כמו אוויר לנשימה – השקעה. כולנו ציפייה שנעלה על הפסים הנכונים ונגיע להסכמות״.

פרופ' חגי שיגר מסר חריף למשרד האוצר ולעומד בראשו: "אדוני שר האוצר, מר ישראל כ״ץ, תוכיח שאתה בולדוזר, תורה לאוצר ופקידיו לעצור את תכנית הגזירות שמאיימת לחנוק את מערכת הבריאות. שחרר את 600 התקנים. בשנה האחרונה הוכחנו עמידה וחוסן וזו התודה שמגיעה לרופאי ישראל?!".

לדברי פרופ' חגי, "ואקום שלטוני לא יכל להיות תירוץ להשתוללות ולמתקפות נגד הרופאות והרופאים שעושים לילות כימים למען בריאות הציבור. המחלקות הפנימיות וחדרי המיון עדיין בתפוסה של למעלה מ-100%, ולא יעלה על הדעת שיפטרו עכשיו 600 רופאים בזמן שחסרים לנו 4,500 תקנים רק בשביל להגיע לממוצע של המדינות המפותחות".

פרופ' חגי ביקש להודות לכלל הרופאות והרופאים שלקחו חלק בשביתת האזהרה וציין כי אין לו ספק שגם הציבור הישראלי כולו מעניק להם רוח גבית: "היום פתחנו בשביתת אזהרה, והדגש הוא על האזהרה. זה הזמן לקחת פיקוד, ולמנוע פגיעה נוספת במערכת הבריאות. אם מישהו חושב שבאמצעות גזירות נוותר על הדרישות המוצדקות שלנו למען הרפואה הציבורית בישראל, הוא צפוי להתבדות. אני מודה לאלפי הרופאים והרופאות על התגייסותם המלאה לשביתה ולהפגנות במוקדים השונים, ואין לי ספק שגם הציבור מאחורינו בכל הכוח".

כאמור, שביתת בתי החולים והמרפאות שהחלה אתמול בשעה 07:00, במחאה על קיצוץ תקני הרופאים שניתנו לסיוע במאבק במגיפת הקורונה, תוכננה להימשך עד הבוקר, אך יו"ר הר"י פרופ' חגי הנחה אמש את ועדי הרופאים בבתי החולים ובמרפאות הקהילה לסיים לאלתר את השביתה על רקע ההסלמה הבטחונית וירי הרקטות לעבר ישראל. לדבריו, הרופאות והרופאים ימשיכו לנהוג באחריות מקסימלית כפי שעשו עד היום, ובתקווה שהשקט יחזור במהרה.

נושאים קשורים:  שביתת אזהרה,  מצב בטחוני,  חדשות,  ירי רקטות,  משרד האוצר,  פרופ' ציון חגי
תגובות