מינויים

מונה מנהל חדש למחלקה ההמטולוגית ב"שערי צדק"

ד"ר ישי עופרן, חוקר מוערך במחקר ההמטולוגי, יו״ר חוג הלוקמיה הישראלי ומי שהקים את בנק הרקמות ההמטולוגי הראשון בישראל, מונה לתפקיד

פרופ' ישי עופרן, מנהל המחלקה ההמטולוגית ב"שערי צדק". "מטורללי הממשלה הבאה חיזרו למערתכם". צילום: דוברות בית החולים

ד"ר ישי עופרן, יו״ר חוג הלוקמיה הישראלי, מונה לתפקיד מנהל המחלקה ההמטולוגית במרכז הרפואי שערי צדק בירושלים. ד"ר עופרן, נשוי ואב לארבעה, הינו חוקר מוערך במחקר ההמטולוגי, הקים וניהל ברמב"ם ובטכניון את מעבדת המחקר לחקר התפתחות הלוקמיה והתגובה החיסונית של הגוף כנגדה. בנוסף, הקים את בנק הרקמות ההמטולוגי הראשון והגדול בארץ.

לאחר שהשלים את לימודי הרפואה באוניברסיטה העברית בירושלים, התמחה ד"ר עופרן ברפואה פנימית ב"הדסה הר הצופים" ובהמטולוגיה במרכז הרפואי רמב"ם. עם סיום ההתמחות בהמטולוגיה, נסע לתקופת השתלמות בת שנתיים וחצי במכון הסרטן ע"ש דנה ופרבר המסונף לאוניברסיטת הרווארד בבוסטון, ארה"ב. בהרוווארד, במסגרת המחלקה להשתלות מח עצם ובהנחיית פרופ' ג'רום ריץ, הוביל ד"ר עופרן מחקר ייחודי של טכנולוגיה ממוחשבת לניבוי וזיהוי מטרות בגוף החולה לאחר השתלת מח עצם, על בסיס הייחודיות והשונות של מערכת החיסון בין אדם לאדם.

בשנים 2009-2020 שימש עופרן כרופא בכיר ומנהל שירות הלוקמיה בבית החולים רמב״ם וכיו״ר החוג ההמטולוגי בפקולטה לרפואה בטכניון. על מנת לקדם את חזון הרפואה המותאמת אישית, הוביל מעבדה לחקר ההפרעות המולקולריות בלוקמיה ואת התגובה החיסונית של הגוף כלפי תאי הלוקמיה. בנוסף, הוא מוביל פרוטוקולים קליניים ומחקריים שתכליתם לשפר את היכולת להתאים לכל מטופל את הטיפול המותאם לו אישית בהתאם לנתונים מולקולריים וגנטיים המאפיינים את מחלתו ועל פי הדינמיקה הנצפית תוך כדי טיפול.

ד"ר עופרן חבר בצוות שכתב את ההנחיות האירופאיות החדשות לשנת 2020 לטיפול בלוקמיה מילואידית מטעם ה- ESMO (European Society for Medical Oncology) וחבר בוועדת ההיגוי המתכננת ומנהלת את המחקרים בלוקמיה שנערכים על ידי קבוצת המחקר האמריקאית ECOG (Eastern cooperative Oncology Group). כמו כן, הוא מרצה בפורומים לאומיים ובינלאומיים בהמטולוגיה, חבר ברשת האירופאית ללוקמיה, ELN (European Leukemia Net) וחבר פעיל בוועדה הכותבת את ההנחיות האירופאיות למעקב מולקולרי אישי ומדויק אחרי חולים עם לוקמיה מילואידית חדה.

בשנת 2011 זכה במלגת "מורשה" לרופאים חוקרים צעירים מטעם הקרן הלאומית למדע בישראל ובעוד מספר רב של מענקים תחרותיים, ובכללם היה שותף לשני פרויקטים גדולים שממונו ע"י הקרן הלאומית למדע ופרויקטים נוספים שנתמכו ע"י האגודה למלחמה בסרטן וגופים לאומיים ובינלאומיים שונים. כמו כן, ד"ר עופרן חיבר כ-80 מאמרים בעיתונים מדעיים מהשורה הראשונה ומשמש כבוחן למאמרים בעיתונים מובילים בתחומו.

ד"ר עופרן אמר עם מינויו לתפקיד: "אני שמח להצטרף למרכז הרפואי שערי צדק שנמצא בהתפתחות מתמדת. בהמטולוגיה, לקחנו עלינו כחזון וכמשימה להפוך למדעית ומדויקת את התובנה האינטואיטיבית שכל אדם וכל מחלה שונים איש מרעהו. נשתמש במדע המתוחכם ביותר היורד לפרטים הקטנים ונתרגם את התובנות הקטנות למבט כולל על האדם החולה. נאפיין כל מחלה באופן מפורט מבחינה גנטית, נאפיין את תגובת הגוף ומערכת החיסון של כל אדם ובמקביל נלמד את הגורמים המולדים והנרכשים של כל מטופל המשפיעים על יכולתו להגיב לתרופות, והסיכון שלו לסיבוכים. נשקלל בהחלטות הרפואיות גם את תפקוד הלב הריאות והכליות וגם את הדיאטה והמצב הנפשי של כל חולה ונעשה את המקסימום לקבל עבור כל אדם את ההחלטה הנכונה עבורו".

מנכ"ל "שערי צדק", פרופ' עופר מרין, בירך על המינוי ואמר: "הצטרפותו של ד"ר עופרן לניהול המחלקה ממשיכה את מגמת המובילות ומסמלת את המשך ההתפתחות של שערי צדק בתחומי הסרטן השונים לרווחת המטופלים".

נושאים קשורים:  ד"ר ישי עופרן,  המטולוגיה,  חדשות,  מינוי,  בית החולים שערי צדק
תגובות
אנונימי/ת
05.05.2021, 19:20

אין הרבה רופאים כאלו ואין הרבה אנשים כאלו. לו השכילו ברמב"ם להבין ולשמור...

06.05.2021, 07:21

עם ישראל התברך באדם משכמו ומעלה ,
רופא מדהים שיהפוך את כל סביבתו למודל של מצוינות.

אין בכלל ספק שיצליח!