• יו"ר החברה: ד"ר עידו לוריא
  • מזכ"ל: ד"ר אילן טל
  • גזברית: ד"ר אנג'לה דרניקוב
  • חברי ועד: פרופ' חגי חרמש
  • ד"ר מיכל רפפורט
  • ד"ר סעיד מוחמד מוסא
COVID-19 עולמי

יתומי הקורונה - המחיר הכבד שמשלמים ילדים בארה"ב

עשרות אלפי ילדים ומתבגרים בארה"ב איבדו הורה במגיפה ולאובדן שחוו מחיר כבד: יגון טראומטי ומתמשך, דיכאון, קשיי למידה ונטייה לאובדנות

ילדים שחורים, המהווים 14% מכלל האוכלוסיה בארה"ב, ישלמו את המחיר הכבד ביותר. צילום: אילוסטרציה

בין 37,300 ל-43 אלף ילדים ומתבגרים צעירים, בגילאי 17-0, איבדו הורה במגיפת הקורונה בארה"ב ואם תימשך העלייה בתמותה, התחזית היא ש-116,900 ילדים יאבדו הורה, כך לפי תחזית מחקר שבוצעה על ידי צוות רב תחומי מאוניברסיטת סטוני ברוק ואוניברסיטאות בקנדה, בלוס אנג'לס ובפנסילבניה. דו"ח על המחקר פורסם השבוע ב-JAMA.

המחברת הראשונה של הדו"ח, ד"ר רייצ'ל קידמן, מרצה וחוקרת בתכנית בריאות הציבור באוניברסיטה הניו יורקית ולצידה ד"ר רייצ'ל מרגוליס מבית הספר לרפואת משפחה ורפואה מונעת באותו מוסד אקדמאי. שאר חברי הצוות הם מומחים וחוקרים בסוציולוגיה ובקרימינולוגיה.

צוות המחקר ביצע מידול לגבי השלכותיה של המגיפה בהקשרים שונים. היא פגעה קשה לא רק במבוגרים וקשישים אלא גם בבגירים צעירים. לאובדן שחוו מחיר כבד: יגון טראומטי ומתמשך, דיכאון, קשיי למידה ונטייה לאובדנות. ילדים ומתבגרים אלה עלולים לסבול מהבעיות הללו במשך שנים רבות גם לאחר שיעברו את גיל ההתבגרות.

המחקר ציין כי לפי תחזית זאת, ילדים שחורים, המהווים 14% מכלל האוכלוסיה בארה"ב כיום, ישלמו את המחיר הכבד ביותר: הם מהווים 20% מאותה קבוצת צעירים. בני 17 מהווים 75% מקבוצת המתבגרים שאיבדו הורה בגלל המחלה.

מחברי הדו"ח הציגו נתון השוואתי זה: במתקפת הטרור של 11 בספטמבר 2001, שבה חוליית מחבלים מתאבדים השתלטה על מטוסים שהתרסקו על מגדלי מרכז הסחר הבינלאומי בניו יורק וגם על מבנה בוושינגטון, כ-3,000 ילדים איבדו כך הורה.

נושאים קשורים:  ארה"ב,  מגיפת הקורונה,  תמותה,  19-COVID,  יתומים,  חדשות
תגובות