COVID-19 בישראל

מחלקות הקורונה נסגרות: החולים יאושפזו במחלקות פנימיות רגילות

בעקבות הירידה במספר החולים במצב קשה וסגירת מחלקות הקורונה, משרד הבריאות ינחה את בתי החולים לאשפז חולי קורונה בתנאי בידוד מתאימים במחלקות הרגילות

עבודות חיטוי במחלקת הקורונה במרכז הרפואי גליל לקראת חזרתה לפעילות כמחלקה גריאטרית. צילום: רוני אלברט

משרד הבריאות עומד להנחות את בתי החולים להיערך לאשפוז חולי קורונה במחלקות פנימיות רגילות ובתנאי בידוד, זאת על רקע הירידה במספר החולים במצב קשה. ההערכה היא שקורונה תהיה כנראה מחלה של בודדים. כך מדווחת הבוקר (ד') מיטל יסעור בית-אור ב"ישראל היום". ההנחיה תכלול היערכות לקליטת חולי קורונה כבר במיון.

בדיווח נמסר כי ההנחיה החדשה אמורה לצאת בימים הקרובים מחטיבת הרפואה במשרד הבריאות. אשפוז חולי קורונה בודדים ייעשה במחלקות רגילות ובתנאי בידוד, כלומר בחדרי אשפוז שבהם לחץ אוויר שלילי. עוד לפני חג הפסח קיבלו בתי החולים הנחיה לצמצם במחלקות הקורונה בהתאם לעומסים ולצרכים אחרים של כל בית חולים.

בימים האחרונים הודיעו בתי חולים שונים על סגירת מחלקות ייעודיות לקורונה ויחידות טיפול נמרץ לקורונה. כך למשל סגר "שיבא", שהיה הראשון שפתח מחלקה ייעודית לחולי קורונה, את המחלקה הזאת נוכח הירידה בתחלואה. בית החולים מסר שכרגע איש מהחולים המאושפזים עתה איננו בטיפול נמרץ. בית החולים עומד לפרק את המיון הייעודי שנבנה במיוחד לקליטת מאות חולים. כן נסגרה מחלקת קורונה ייעודית לילדים. כעת פועלת למעשה חצי מחלקת קורונה, בניהולו של ד"ר גדי סגל ומחלקת טיפול נמרץ קורונה בניהולה של ד"ר יעל חביב-ידיד.

אתמול גם הודיע המרכז הרפואי לגליל בנהריה, שהתמודד במהלך כל תקופת המגיפה עם עומסים גדולים, כי נסגרה מחלקת קורונה נוספת. מחלקת השיקום שהיתה סגורה תיפתח מחדש. כמו כן הודיעו "מעייני הישועה" בבני ברק ו"לניאדו" בנתניה על סגירת מחלקות טיפול נמרץ קורונה. חולים שיזדקקו לכך יטופלו בטיפול נמרץ כללי בתנאים מיוחדים.

נושאים קשורים:  משרד הבריאות,  מחלקות פנימיות,  אשפוז,  חולי קורונה,  חדשות,  19-COVID
תגובות
אנונימי/ת
07.04.2021, 20:13

שהחיינו