COVID-19 עולמי

אוקספורד עצרה את המשך הניסוי בתרכיב "אסטרהזניקה" בילדים

בעקבות הדיווחים על הופעת קרישי דם לאחר קבלת החיסון, החליטה האוניברסיטה שהנושא מחייב בדיקה ומחקר מעמיק יותר

חיסון ילדים. אילוסטרציה

אוניברסיטת אוקספורד הבריטית עצרה את המשך הניסוי בתרכיב "אסטרהזניקה" בילדים ובמתבגרים וביקשה מרשויות הבריאות במדינה לקבל יותר נתונים עדכניים על תופעות הלוואי הנדירות שעליהן דווח – קרישי דם, בקרב מקבלי החיסון, שמדעני האוניברסיטה פיתחו יחד עם חברת התרופות הבריטית-שוודית.

הניסוי שנעצר החל לפני חודשיים והוא נועד לבחון יעילות התרכיב בקרב ילדים ומתבגרים צעירים. אלא שלאור דיווחים מעטים על הופעת קרישי דם, החליטה האוניברסיטה שהנושא מחייב בדיקה ומחקר מעמיק יותר. עם זאת הודיעה אוקספורד שבקרב הנסיינים הצעירים בניסוי הזה לא הופיעו תופעות לוואי אלו ואירועים שליליים משמעותיים אחרים.

מדיווחים שהופיעו בתקשורת הבריטית ובעקבותיהם גם בכלי תקשורת אחרים נמסר כי מבין 300 מקבלי חיסון "אסטרהזניקה" שאצלם הופיעו קרישי דם – שבעה נפטרו. עד כה לא נמצא קשר ישיר בין תרכיב החיסון לקרישי הדם.

אתמול (ג') פורסם ב-The Lancet Psychiatry  ממצאי מחקר שנעשה בבריטניה ולפיו 34% משורדי מחלת קורונה סובלים שישה חודשים לאחר שאובחנו, אושפזו ובהמשך החלימו, מבעיות נוירולוגית ופסיכיאטריות שונות. המחקר מבוסס על נתונים לגבי 236,379  חולים. 17% דיווחו על חרדות מתמשכות, 4% על תנודות במצב הרוח, במיוחד אצל מי שהיו חולים במצב קשה.

נושאים קשורים:  אוניברסיטת אוקספורד,  אסטרהזניקה,  חיסון לקורונה,  חדשות,  19-COVID
תגובות