• יו"ר החברה: ד"ר עידו לוריא
  • מזכ"ל: ד"ר אילן טל
  • גזברית: ד"ר אנג'לה דרניקוב
  • חברי ועד: פרופ' חגי חרמש
  • ד"ר מיכל רפפורט
  • ד"ר סעיד מוחמד מוסא
מינויים

מונה יו"ר חדש לחברה הישראלית למניעת התמכרויות

ד"ר איתי בסר, מומחה בפסיכיאטריה, פסיכותרפיה ורפואת התמכרויות, נבחר לתפקיד יו"ר אילס"ם

ד"ר איתי בסר, יו"ר אילס"ם, החברה הישראלית למניעת התמכרויות

ד"ר איתי בסר, מנהל מרפאת מבוגרים במרכז לבריאות הנפש בבאר שבע, מונה לתפקיד יו"ר החברה הישראלית למניעת התמכרויות - אילס"ם. ד"ר בסר סיים את לימודי הרפואה באוניברסיטת בן גוריון בשנת 2007, התמחה בפסיכיאטריה בבית החולים סורוקה בבאר שבע וסיים גם לימודי פסיכותרפיה במסגרת התכנית התלת שנתית באוניברסיטת בן גוריון.

ד"ר בסר, בן 45, נשוי ואב לשלושה, מתגורר בקיבוץ משמר הנגב. עם סיום התמחותו פנה ללימודי רפואת התמכרויות בבית הספר ללימודי המשך באוניברסיטת תל אביב ובתום הלימודים פיתח שירות לטיפול בתחלואה כפולה במחלקה לפסיכיאטריה ב"סורוקה".

"תהליך בניית שירות זה 'יש מאין' לווה בחבלי לידה לא פשוטים ולימד אותי עד כמה מורכב לפתח שירות ייחודי מעין זה בבית חולים כללי המשויך לקופת חולים", מספר ד"ר בסר.  "טרם סיום עבודתי ב'סורוקה' והמעבר לניהול המערך האמבולטורי במרכז לברה"ן ב"ש, השירות עמד והיה פעיל. לצערי, עם מעברי לא היו 'ממשיכי דרך' ונעצרה בבית החולים סורוקה".

לדבריו, "עובדה זו רק המחישה בפני את המצוקה שחווים אנשי מקצוע בתחום התחלואה הכפולה: מחסור תמידי בכוח אדם, התנגדות הנהלות וגורמים מבטחים להירתמות ועוד. עובדות אלו חיזקו עוד יותר את אמונתי בדרכי והמשכתי בעיסוקיי הקשורים לפיתוח השירות והטיפול בתחלואה כפולה בדרום בפרט ובארץ בכלל". במסגרת תפקידו הנוכחי במרכז לברה"ן ב"ש הוקמה מרפאה מולטידיסציפלינרית לטיפול בתחלואה כפולה במסגרת השירות הציבורי.

ד"ר בסר הוא חבר במועצה הלאומית לבריאות הנפש כנציג נושא התמכרויות, גזבר הסניף הדרומי וחבר הוועד המרכזי באיגוד הפסיכיאטריה בישראל, בוחן במבחני שלב ב' בתחום הפסיכיאטריה וכן מרכז הלימודים הקליניים של לימודי רפואה שנה א', ומרצה ומדריך בבית הספר לפסיכותרפיה באוניברסיטת בן גוריון.

עם המינוי לתפקיד, אמר ד"ר בסר: "בכוונתי להמשיך ולקדם ביחד עם ועד אילס"ם וחבריו את תחום רפואת ההתמכרויות בארץ, תוך חתירה להרחבת השירותים הקיימים ושימת דגש על הקמת מרכזי יום/טיפולי יום כמסגרות ביניים ברצף הטיפולי, חיזוק שירותי השיקום, העלאת המודעות בקרב האוכלוסיה והשפעה על דרג מקבלי ההחלטות בקביעת מדיניות הבריאות במדינה. בכוונתי לשים דגש גם על פיתוח המענה הפסיכותרפי והליווי הסוציאלי הן בקהילה והן בבתי החולים".

נושאים קשורים:  ד"ר איתי בסר,  אילסם,  החברה הישראלית לרפואה וטיפול בהתמכרויות,  בריאות הנפש,  פסיכיאטריה,  מינוי,  חדשות
תגובות
28.12.2020, 19:15

ברכות !
אשמח לשת"פ מקצועי נטול אידיאולוגיה ,
פשרות אתיות, פוליטיקה, ואינטרסים אישיים.
אנא שלח לי את המייל שלך או כתוב אלי
[email protected]

יפרח קמינר

28.12.2020, 23:39

בהצלחה

29.12.2020, 07:23

בהצלחה רבה עם כניסתך לתפקיד.
הגיע הזמן לרענן את השורות ולשלב כוחות חדשים ולא להמשיך "במה שהיה הוא שיהיה"

31.12.2020, 21:43

בהצלחה רבה ד"ר בסר תפקיד משמעותי עם הקורונה המשתוללת.