• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
COVID-19 בישראל

איגוד רופאי בריאות הציבור לממשלה: יש להימנע מסגר מלא

בתגובה לכוונת הממשלה להטיל סגר מלא נוסף, קוראים רופאי בריאות הציבור להימנע מסגירת גני הילדים וממגבלות תנועה ולאפשר לציבור המשך חיים לצד התמודדות עם המגיפה

סגר בישראל. צילום ארכיון: יוסי זמיר/ פלאש 90

עם היוודע כוונת הממשלה להטיל, ככל הנראה בשבוע הבא, סגר מלא נוסף שיכלול גם סגירת גני הילדים והכיתות הנמוכות, הביעו הבוקר באיגוד רופאי בריאות הציבור דאגה רבה ממגמת העלייה בתחלואה והזהירו כי "ללא שינוי משמעותי נחווה תמותה ותחלואה בהיקפים שטרם חווינו".

עם זאת ציינו באיגוד רופאי בריאות הציבור כי "שורש הבעיה בהתמודדות עם המגיפה הוא הנתק מהציבור ואובדן אמון הציבור בשל חוסר יכולת לקבל ולממש החלטות לצמצום התחלואה תוך אפשור המשך החיים. גם כאשר מתחייבות באופן מיידי הכרעות קשות, חובתנו לעשות זאת בשיקול דעת ועל בסיס היגיון אפידמיולוגי".

באיגוד הדגישו כי תחילת מבצע החיסונים נותנת תקווה רבה לאור היעילות הגבוהה של החיסון, אך עם זאת, "ייקחו לפחות חודשיים עד שנראה השפעות משמעותיות של החיסון ברמת האוכלוסיה. חייבים להשקיע את כל המאמצים במבצע חיסון מהיר ככל האפשר, בדגש עיקרי על האוכלוסיות בסיכון".

באיגוד קראו לממשלה "לפעול בשיקול דעת ולהימנע מהטלת מגבלות שנזקן רב על תועלתן כדוגמת סגירת גני הילדים ומגבלות תנועה של 1,000 מטר. אנו מבינים את הקושי בהחלטות מורכבות לעומת סגר מלא. אך הניסיון בעולם והמחקר בבריאות הציבור מלמד שדיוק בהחלטות וצמצומן לצעדים המתחייבים בלבד מחזקים את אמון הציבור ומשפרים את ההתמודדות עם המשבר, הן מבחינת צמצום התחלואה בטווח הארוך והן מבחינת הנזקים הנלווים לבריאות, לכלכלה ולחברה".

נושאים קשורים:  סגר,  רופאי בריאות הציבור,  קורונה,  19-COVID,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
24.12.2020, 10:05

אם יש פער באמון הציבור בנושא קורונה, ההצהרות המוטות פוליטית (קשה להתעלם מזה), של פרופ׳ חגי לוין, מעמדה שאינה מטילה עליו אחריות לתוצאות דבריו, אחראיות לכך במידה רבה.