• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
קורונה בישראל

מנכ"ל משרד הבריאות חתם על צו פטור מבידוד לשבים מ-20 מדינות ירוקות

על פי הצו, מי שהגיע או יגיע לישראל מאחת מ-20 המדינות הירוקות, ולא שהה במדינה אחרת שאיננה ברשימה זאת ב-14 הימים האחרונים, אינו חייב מעתה בבידוד

אולם הנוסעים בנתב"ג. צילום: אבשלום ששוני/ פלאש 90

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי חתם אתמול (א') על צו לפיו מי שהגיע או יגיע לישראל מ-20 המדינות הבאות, ולא שהה במדינה אחרת שאיננה נכללת ברשימה זאת, ב-14 הימים האחרונים, איננו חייב מעתה בבידוד: אוסטריה, איטליה, אסטוניה, בולגריה, בריטניה, גאורגיה, גרמניה, דנמרק, הונג קונג, הונגריה, יוון, ירדן, לטביה, ליטא, ניו זילנד, סלובניה, פינלנד, קנדה, קפריסין, קרואטיה. לאור החלטת הממשלה, החל מאתמול, כאמור, השבים ממדינות ירוקות אינם חייבים בבידוד.

בנוסף הודיע משרד הבריאות כי השיק אתר חדש "תעופה בזמן קורונה" שבו ניתן למצוא תשובות לשאלות על תהליך הטיסה, מי איננו רשאי לטוס? מי איננו רשאי להיכנס לישראל או לצאת ממנה? האם מי שמוגדרים כמשתייכים לקבוצת סיכון לקורונה - מורשים לטוס?

באתר מופיעות ההנחיות לנכנסים וליוצאים מישראל בתקופת הקורונה, חובת הבידוד והנחיות לביצוע, תהליך הגשת הבקשה לכניסה לישראל מחו"ל לפני הטיסה, הגשת הבקשה ליציאה מישראל לפני טיסה ורשימת המדינות האדומות והירוקות.

כל הנוסעים המבקשים לטוס מישראל נדרשים למלא טופס דיווח-יציאה מהארץ במהלך 24 שעות שלפני הטיסה. בנוסף, יש למלא הצהרת בריאות. כמו כן נקבע כי הכניסה לטרמינל הנוסעים תותר רק למחזיקים בכרטיס טיסה ואישור על מילוי הבקשה באתר משרד הבריאות.

עוד הודגש כי הצו שנחתם לעניין הפטור מבידוד חל רטרואקטיבית גם על מי שכבר נחת בארץ וחזר מהמדינות הירוקות.

נושאים קשורים:  פרופ' חזי לוי,  משרד הבריאות,  צו פטור מבידוד,  מדינות ירוקות,  קורונה,  חדשת,  בידוד
תגובות