• יו"ר החברה: ד"ר עידו לוריא
  • מזכ"ל: ד"ר אילן טל
  • גזברית: ד"ר אנג'לה דרניקוב
  • חברי ועד: פרופ' חגי חרמש
  • ד"ר מיכל רפפורט
  • ד"ר סעיד מוחמד מוסא
קורונה בישראל

מפלס החרדה עולה: קריאה לגיוס חירום של אלפי פסיכולוגים פרטיים

פורום ארגוני הפסיכולוגיה דורש מראש הממשלה לקחת חלק בקבלת ההחלטות בניהול המשבר, לתגבר את מערך התמיכה נפשית לאזרחים ולפרסם כחלק ממערך ההסברה גם המלצות ברורות להפחתת החרדה בציבור

18.03.2020, 08:58
חרדה ובהלת קניות. צילום: יוסי זמיר/ פלאש 90

פורום ארגוני הפסיכולוגיה הציבורית בישראל פנה אמש (ג') לראש הממשלה בדרישה להפנות מיד משאבים לשם התמודדות עם ההשלכות הפסיכולוגיות של תקופת המשבר הנוכחי על הציבור.

בפנייה נאמר: "על רקע הלחץ האישי והחברתי והמצוקה הנפשית בימי הקורונה, קורא הפורום להקים מענה טיפולי מיידי בניהול ממשלתי – מוקד טלפון, שיחות וואטסאפ, וידיאו קונפרנס - שיתגבר את המענים הקיימים כדי לאפשר לאזרחים לקבל טיפול וליווי מתמשך מיידי וללא המתנה. מוקדים אלה יאוישו על ידי פסיכולוגים מהמגזר הציבורי כדי לתת עזרה ראשונה לאוכלוסיה".

נציגי הפורום טוענים בפנייתם שלא ייתכן שהמדינה תתבסס רק על פעילות של עמותות וארגוני מגזר שלישי ולא תיתן מענה מאורגן כולל – "לא ייתכן שתסתפק במענה הקיים שהוא חלקי במקומות מסוימים וחסר לחלוטין במקומות אחרים", ציינו. עוד קרא הפורום לגיוס חירום של פסיכולוגים פרטיים כדי שיצטרפו לכ-5,000 הפסיכולוגים הציבוריים הקורסים גם ככה תחת עומס העבודה.

"לפעילות הרגעה, כחלק ממערך ההסברה וההנחיות להתנהלות בשעת חירום זו, צריכות להתפרסם גם המלצות ברורות להפחתת החרדה, להתמודדות נפשית עם המשבר, התנהלות תעסוקתית נכונה ועוד", טוענים הפסיכולוגים. כן קרא הפורום לשלב את נציגיו בתהליכי קבלת ההחלטות המקצועיים לגבי ניהול המשבר.

"על הממשלה", הדגישו, "להפנים ועדיף מוקדם ממאוחר, כי לכל משבר יש גם השלכות נפשיות. לא ניתן לטפל במשבר ללא התייחסות לקושי הרגשי ולהשלכות הנפשיות שהוא מייצר. סיוע פסיכולוגי יעזור לאזרחי המדינה להתמודד טוב ומהר יותר עם המשבר המתהווה וישמור על החוסן הלאומי ובכך יסייע למדינה עצמה".

על הפנייה חתמו ירדן מנדלסון, יו"ר חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות המח"ר; יורם שליאר, יו"ר הסתדרות הפסיכולוגים בישראל ואלית מרדו, יו"ר התנועה למען הפסיכולוגיה הציבורית.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  פורום הפסיכולוגיה,  מגיפה,  חרדה,  התקפי חרדה,  הסברה,  פסיכולוגים,  19-COVID
תגובות