• יו"ר החברה: ד"ר עידו לוריא
  • מזכ"ל: ד"ר אילן טל
  • גזברית: ד"ר אנג'לה דרניקוב
  • חברי ועד: פרופ' חגי חרמש
  • ד"ר מיכל רפפורט
  • ד"ר סעיד מוחמד מוסא
חדשות

עצור בתנאי אשפוז חנק למוות חולה במרכז לבריאות הנפש לב השרון

המאבטחים לא היו במקום בעת האירוע | יו"ר איגוד הפסיכיאטריה: "הטרגדיה הזאת היא תוצאה של הזנחה מתמשכת במערך בריאות הנפש"

המרכז לבריאות הנפש לב השרון, פרדסיה. צילום: דוברות בית החולים

יו"ר איגוד הפסיכיאטריה בהסתדרות הרפואית ד"ר צבי פישל קרא בסוף השבוע לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן, להוביל מיד דיון חירום בממשלה כבר בישיבתה מחר (א'), על "האפליה הבלתי נסבלת בין הרפואה הפסיכיאטרית לבין יתר תחומי הרפואה – מה שהוביל להזנחה מתמשכת של מערך בריאות הנפש בישראל". בנוסף קרא ד"ר פישל למנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, "להתעשת במהרה כדי להקצות מיד את מלוא המשאבים כדי למנוע את אירועי האלימות הבאים בבתי החולים הפסיכיאטריים".

הקריאה באה בעקבות אירוע שהתרחש אתמול (ו') בבית החולים הפסיכיאטרי לב השרון בפרדסיה, כאשר חולה במעמד של עצור חנק למוות חולה אחר. האירוע התרחש כאשר לא היו מאבטחים במקום.

ד"ר צבי פישל, יו"ר איגוד הפסיכיאטריה. "האלימות גואה במחלקות הפסיכיאטריות הסגורות"

"אנו משתתפים בצער המשפחה על מות יקירם", הגיב ד"ר פישל לאירוע. "מדובר באירוע קשה וכואב ביותר, אבל לצערנו הטרגדיה הזאת היא תוצאה של הזנחה מתמשכת במערך בריאות הנפש. אנו מתריעים מזה זמן רב על האפליה הבלתי נסבלת הקיימת בין הרפואה הפסיכיאטרית לבין יתר תחומי הרפואה בישראל. ההזנחה והאפליה מובילות לתוצאה עגומה של אלימות, הגואה במחלקות הפסיכיאטריות הסגורות".

באירוע האלים מצא את מותו בן 24 ששהה במחלקה סגורה. הוא התעמת עם שוהה אחר, בן 35. כוחות משטרה גדולים הוזעקו לבית החולים ופתחו בחקירת נסיבות המקרה. התוקף נעצר. לפני שהגיע ל"לב השרון", כך מסרה המשטרה, הוא התקשר לתחנה ואמר כי ברצונו לבצע פיגוע בכור בדימונה. בעקבות זאת  נשלח להסתכלות על פי צו בית משפט.

מפרטי החקירה הראשונית של האירוע האלים, מסרה עוד המשטרה, עלה שהשניים נשלחו לבית החולים להסתכלות פסיכיאטרית מסיבות שונות. הם שהו יחד באחד החדרים. בשלב מסוים אחד מהם חנק את האחר בחוזקה ולמשך זמן רב. גורמי רפואה שהגיעו למקום קבעו את מותו של החנוק.

על פי דיווחים נוספים שהופיעו בסוף השבוע באתרי החדשות השונים נמסר גם כי החשוד ברצח נעצר עוד באוגוסט בחשד להצתה לול תרנגולות בחווה באחת ההתנחלויות שבה עבד וממנה פוטר. הוא שפך חומר דליק והצית את הלול שבו היו כ-2,000 תרנגולות. איש לא נפגע אך נגרם נזק לרכוש. שבוע לפני ההצתה הוא שוחרר מאשפוז בכפייה מהמוסד הרפואי ואז נקבע כי איננו מסוכן.

"ככל הנראה השחרור היה מוקדם מדי", נמסר לבית המשפט בעת שהוגשה הבקשה שייבדק בבית חולים פסיכיאטרי. לאחר המעצר, מסרה עוד המשטרה, הבחינו השוטרים ש"התנהגותו מאופיינת בהפרעה נפשית", וזאת כשענה על רוב השאלות תוך שהוא חוזר על שמו. נציג הסנגוריה אמר כי "האיש לוקה בסכיזופרניה ובמניה דיפרסיה".

ב"הארץ" נמסר כי יומיים לפני שהוגש כתב האישום נגד החשוד על ההצתה, התלונן סנגורו על כך שלא נלקח לבדיקה פסיכיאטרית עקב סירובו לצאת מתא המעצר ושהתנהגות החשוד קטטונית". חוות הדעת הפסיכיאטרית המלאה לגבי החשוד אמורה היתה להתקבל בבית המשפט עד 10.9 ועד אז שהה כעציר בתנאי אשפוז.

משרד הבריאות קבל על כך ש"בית חולים לא יכול לשמש בית סוהר. המטפלים אינם סוהרים. דרושה הסדרה של הנושא. האחריות צריכה להיות של המשטרה".

נושאים קשורים:  בריאות הנפש,  איגוד הפסיכיאטריה,  ד"ר צבי פישל,  בית החולים הפסיכיאטרי לב השרון,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
07.09.2019, 21:44

האפליה בין הרפואה הפסיכיאטרית ליתר תחומי הרפואה נובעת מכך שפסיכיאטריה למעשה, איננה תחום ברפואה

אנונימי/ת
09.09.2019, 20:02

מומלץ לא לבנות על ליצמן -הוא יודח בקרוב ביחד עם המנכ"ל בר סימן טב.
שניהם מושחתים ואינם ארויים לתפקידם. גרמו נזק למערכת הבריאות.הנ"ל וגם הפסיכיאטרים צ'רנס ולובין "בכירים" שפשעו וחטאו למקצועם - יועמדו לדין
פישל מוזמן לבקרם לאחר שיתפטר מתפקידו עקב כישלונו , בכלא מעשיהו.
זאת תהיה חבורה נאה של עבריינים "בכירים"