• יו"ר החברה: ד"ר עידו לוריא
  • מזכ"ל: ד"ר אילן טל
  • גזברית: ד"ר אנג'לה דרניקוב
  • חברי ועד: פרופ' חגי חרמש
  • ד"ר מיכל רפפורט
  • ד"ר סעיד מוחמד מוסא
חדשות

שביתת אחיות במרכז לבריאות הנפש מזור בעכו בעקבות תקיפת אנשי צוות

שני אחים ועובד כוח עזר רפואי הותקפו באלימות על ידי מטופל מאושפז ונזקקו לטיפול רפואי. על השביתה הכריזה הסתדרות האחיות והאחים

המרכז לבריאות הנפש מזור בעכו

האחים והאחיות במרכז לבריאות הנפש מזור (מזרע) בעכו ישבתו היום (ג') שביתת מחאה, בין 10:00 ל-12:00, בעקבות אירוע תקיפה חמור שהתרחש במוסד אתמול.

שני אחים ועובד כוח עזר רפואי הותקפו בידי מטופל המאושפז במוסד והיה צורך לפנותם לבית החולים לגליל המערבי בנהריה. הם אובחנו עם חבלות קשות, אחד מהם היה בהכרה מעורפלת כשהגיע לבית החולים והאחר סובל מקריש דם בראש. על השביתה הכריזה הסתדרות האחיות והאחים.

על האירוע סיפרה אלה ממן, אחות ותיקה ויו"ר ועד האחיות במזור: "צוות שכלל שני אחים ועוד אדם, ששימש ככוח עזר, נכנס לחדרו של המטופל, בשנות ה-30 לחייו, על מנת לתת לו זריקה. כשניגשו אליו, התנפל עליהם המטופל והחל להכותם באגרופים ובעיטות. אח אחד איבד את הכרה במקום, אחר קיבל בעיטה חזקה במפשעה והעובד השלישי ספג חבטה בפניו. רק כשהגיעו לחדר אנשי צוות מכל המחלקות, הם הצליחו להשתלט על התוקף. האירוע נמשך כמה דקות שנראו לי כנצח".

יו״ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן, הגיבה על האירוע: "לא ייתכן שאחים ואחיות העובדים במוסדות הבריאות ימשיכו לפחד מפני אלימות במקומות עבודתם. נמשיך במדיניות של אפס סובלנות לאלימות וננקוט בכל הצעדים הארגוניים העומדים לרשותנו".

כהן שבה וקראה למנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, "להאיץ את יישומן של מסקנות הוועדה המיוחדת שהוקמה במשרדו למיגור האלימות כלפי צוותים רפואיים ולהעביר בהקדם את התקציב הנדרש לשם כך".

נושאים קשורים:  אלימות כלפי צוות רפואי,  הוועדה למיגור אלימות במערכת הבריאות,  חדשות,  שביתה
תגובות