חדשות

חלק מרופאי השיניים המספקים טיפולי יישור שיניים אינם אורתודנטים-מומחים

כך עולה מנתוני משרד הבריאות בנושא, שהתפרסמו היום ב"גלובס"; מבין 1,045 מומחים בכל מקצועות רפואת השיניים בישראל, רק 185 הם מומחים באורתודנטיה

רפואת שיניים (צילום: אילוסטרציה)

חלק מרופאי השיניים המספקים טיפולי ישור שיניים אינם אורתודנטים-מומחים, כך מדווח הבוקר (יום ה') העיתון "גלובס". הדיווח מבוסס על דו"ח מבקר המדינה על אגף בריאות השן במשרד הבריאות, ומוצגים בו נתונים (נכון ליולי 2014) מהם עולה, כי מבין 1,045 מומחים בכל מקצועות רפואת השיניים בישראל, רק 185 הם מומחים באורתודנטיה. בדיווח נמסר, כי כ-40% מהילדים בארץ עוברים יישור שיניים. עלות הטיפול במרפאה פרטית נע בין 12 אלף ל-25 אלף שקל והוא עשוי להימשך עד שנתיים. במרפאות השיניים של קופות החולים התעריפים לפרוצדורות השונות נגבים בהתאם לביטוח המשלים. דו"ח מבקר המדינה,, מצביע על מחסור ברופאי שיניים בכל תחומי ההתמחות, ומחסור חריף במיוחד בתחומי ההתמחות הקשורים ברפואת שיניים לילדים. הסיבות למחסור הן מספר מצומצם של מוסדות להכשרת רופאי שיניים ומספר מצומצם של מקומות התמחות, וכן היעדר תמיכה ממשלתית בהכשרת מומחים – וזאת בשונה מהתמיכות שמהן נהנית הרפואה הכללית.

נושאים קשורים:  חדשות,  יישור שיניים,  טיפול שיניים,  משרד הבריאות,  אגף בריאות השן,  התמחויות
תגובות
אנונימי/ת
03.10.2015, 08:40

אולי הגיע הזמן להוציא את המונופול של המומחים למיניהם מה"קופסא" שכל כך קשה להיכנס אליה.
הסיבה שיש כ"כ מעט מומחים נעוצה בכמה עובדות פשוטות:
1. אין עידוד/תמיכה של ממשלתנו "ביצירת" מומחים ברפואת שיניים.
2. מסלול ההתמחות סגור ומסוגר בפני רופאי השיניים הרוצים להתמחות עקב חוסר רצון להגדיל מספרית את כמות המומחים (כנראה משיקולים פיננסיים והמבין יבין). ה"גילדות" של המומחים למיניהם די סגורות בפני GPs...
3. עלות כספית גבוהה מאד לכל סוג של התמחות, ללא עזרה מצד המדינה כפי שקיים ברפואה כללית.
4. רופא שיניים אשר כן התמזל מזלו, וכן התקבל להתמחות, נאלץ ל"וותר" כמעט לחלוטין על פרנסתו, שכן הוא מתחייב, במהלך התמחותו, לשהות במגדלי השן של ההתמחות במשך מספר ימים ושעות לא מבוטלים במשך השבוע, שאינם מאפשרים לו להתפרנס בכבוד.

אני משוכנע שקיימות עוד סיבות מדוע מספר המתמחים ברפואת שיניים הוא כה מועט...

מיעוט המתמחים כאמור, חייב להיבדק באופן מעמיק ע"י הגורמים האחראיים במשרד הבריאות והממשלה, והפתרון הוא לתת אפשרות והזדמנות לאילו אשר רוצים להתמחות - להתמחות בצורה הולמת.

אנונימי/ת
18.11.2015, 18:00

כעקרון אין מניעה לכל רופא שיניים שלמד והשתלם בכך, לעסוק בישור שיניים גם אם אינו מומחה. זהו תחום ככל התחומים ברפואת שיניים.
הכשרת מומחים נועדה לטפל במקרים המורכבים והמסובכים יותר.
כל פרסום המגביל כביכול את העיסוק ביישור שיניים למומחים בלבד הוא הטעיית הציבור.