חדשות

עצומה חדשה נגד כתב העת "לנסט": למנוע פרסום מאמרים פוליטיים

פרופ' איתמר רז מ"הדסה" קרא לרופאים בישראל לחתום על העצומה, אליה הצטרפו כתבי עת וארגונים בתחום האנדוקרינולוגיה

פרשת "מכתב הרופאים" נגד ישראל שפורסם במהלך מבצע "צוק איתן" בכתב העת הרפואי "לנסט", מממשיכה להכות גלים בקהילה הרפואית הבינ"ל. כתבי עת מובילים בתחום האנדוקרינולוגיה וארגונים מקצועיים בארה"ב ובאירופה בתחום יצאו לפני ימים אחדים בהצהרה ברורה נגד פרסום התבטאויות בעלות פן פוליטי בכתבי עת רפואיים (לקריאת ההצהרה לחצו כאן). זאת, על רקע עצומה בינלאומית חדשה נגד פרסום מאמרים פוליטיים ב"לנסט".

פרופסור איתמר רז, מנהל יחידת הסוכרת במרכז הרפואי "הדסה" עין כרם, פנה השבוע במייל לכלל הרופאים בישראל בבקשה לחתום על העצומה. "כרופא בישראל, מסור למטופליו ולארצו", כתב פרופסור רז, "ברצוני ליידע ולעדכן אתכם על המצב שנוצר בעקבות פרסום 'מכתב הרופאים' – אותו מאמר בעל אופי פוליטי ואנטי-ישראלי מובהק שהופיע בלנסט ביולי השנה". פרופסור רז ציין, כי המכתב פורסם מבלי לחשוף את דבר קיומו של ניגוד אינטרסים מצד מחבריו וכי הוא לא הוסר עד כה מאתר "לנסט".

"כמחווה לישראל, העורך השנוי במחלוקת הגיע לביקור בבית החולים רמב"ם. אמנם הוא התבטא בעד ישראל, והתרשם מהביקור, אך לא תרגם זאת למעשים, ולא חזר בו מתוכן המכתב", כתב פרופ' רז.

העצומה קוראת ל"לנסט" ולהוצאה לאור "Elsevier " לשנות את "ההתנהגות התאגידית שלהם". עד כה חתמו כבר על העצומה כ-3,200 בני אדם. פרופסור רז ציין בפנייתו, כי יש חשיבות רבה שיצטרפו לעצומה כמה שיותר רופאים ישראלים.

לקריאת נוסח העצומה לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  לנסט,  ד"ר ריצ'רד הורטון,  צוק איתן,  פרופ' איתמר רז,  פוליטיקה ורפואה
תגובות
פרופ. תיאו דב גולן
15.11.2014, 16:23

איתמר,
ברוך תהיה על מאמציך !!
פרופ.תיאו דב גולן.