חדשות

עלייה עקבית בפניות ילדים ונוער בישראל לקבלת טיפול נפשי

ד"ר יעקב פולאקביץ מנהל המרכז לבריאות הנפש טירת כרמל דיווח על העלייה בפניות לטיפול בכנס הבין לאומי של ארגון הפסיכיאטריה של הילד והמתבגר שנערך בפריס

מנהל המרכז לבריאות הנפש טירת הכרמל, ד"ר יעקב פולאקביץ, הופיע בשבוע שעבר בכנס הארגון העולמי לפסיכיאטריה של הילד והמתבגר שנערך בפריס ומסר שם כי "אמנם בקרב חרדים וערבים בישראל הסטיגמה כלפי הטיפולים הנפשיים מוקצנת יותר, אך בכל זאת נרשמת באחרונה עלייה עקבית במספר ההורים בקרב הקהילות הללו הפונים לקבלת טיפול ועזרה נפשית עבור ילדיהם".

ד"ר פולאקביץ השתתף בכנס בסימפוזיון שעסק בשירותים פסיכיאטריים לילדים ולנוער הניתנים במסגרת הקהילה. הוא הרצה על השינויים שעוברים כעת שירותים אלה בישראל על רקע הרפורמה בבריאות הנפש. תשומת לב מיוחדת הקדיש בהרצאתו לייחודם של השירותים הפסיכיאטריים לאוכלוסייה החרדית, לאוכלוסייה הערבית ולעולים חדשים בישראל. ד"ר פולאקביץ הוסיף שגם בקרב חילוניים ודתיים המשרתים בצה"ל, למרות הסטיגמה והחשש שטיפול נפשי עלול לפגוע בגיוס לצבא, מסתמנת כיום עלייה במודעות ובנכונות ההורים להפנות את ילדיהם לטיפול נפשי שהם זקוקים לו.

ד"ר יעקב פולאקביץ (צילום: עינת פרץ)

ד"ר יעקב פולאקביץ (צילום: עינת פרץ)

בכנס בפריס השתתפו מאות פסיכיאטרים מכל העולם, לרבות המדינות המתפתחות והמערביות. הוא הוקדש הפעם לנושאים הקשורים בתהליכי גדילה, בהתפתחות ובמחלות פסיכיאטריות בגיל הילדות וההתבגרות. ניתנה בו סקירה רחבה על השירותים הפסיכיאטריים הניתנים כיום במדינות העולם השונות וכיצד מתייחסים בהן לטיפול בחולי נפש וכן על היבטים חברתיים, תוך מתן תשומת לב לרקע התרבותי שבו גדלים הילדים והמתבגרים.

ד"ר פולאקביץ: "התברר מתוך הדיונים כי הבעיות השונות משותפות למדינות רבות. למשל, כולן מתמודדות עם הפרעות בתחום האוטיזם, עם הפרעות קשב וריכוז, עם בעיות התנהגות ועם עבריינות נוער. הנושאים המרכזיים בכנס היו סוגיית הסטיגמה של מחלות נפש ותפקידו של פסיכיאטר הילדים במערכת הרפואית".

נושאים קשורים:  חדשות,  יעקב פולאקביץ,  שירותי בריאות הנפש,  הרפורמה בבריאות הנפש,  המרכז לבריאות הנפש טירת כרמל
תגובות